Otwarty konkurs ofert na prowadzenie domu pomocy społecznej na terenie powiatu chełmińskiego14.11.2012

Otwarty konkurs ofert na prowadzenie domu pomocy społecznej na terenie powiatu chełmińskiego

14.11.2012

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert

Na podstawie art.25 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U.Nr 175, poz.1362 z 2009r. ze zm.) powiat chełmiński ogłasza

otwarty konkurs ofert na prowadzenie domu pomocy społecznej
 na terenie powiatu chełmińskiego


Prowadzenie domu pomocy społecznej powinno odbywać się zgodnie z zasadami i standardami  określonymi w ustawie o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy, w tym przede wszystkim na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej.

Powiat będzie przekazywał dotację celową z budżetu państwa ustaloną dla domów pomocy społecznej w powiecie na zasadach określonych art.87 ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość przyznania dodatkowej dotacji na pokrycie kosztów funkcjonowania domu.

Średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca w domu pomocy społecznej prowadzonego przez organ niepubliczny ustalony na podstawie  przepisu art.6 pkt 15 ustawy o pomocy społecznej w 2011 roku w powiecie chełmińskim wynosił 2609,99 zł., od 1.04.2012 r. wynosi 2842,12 zł. Wysokość dotacji celowej przekazywanej na podstawie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego wynosi od 1.03.2012r. 1963 zł. Zasady zwiększania lub zmniejszania dotacji celowej określają przepisy ustawy o pomocy społecznej.
Zadanie zlecone będzie na czas określony: od dnia 1 stycznia 2013r. do dnia 31 grudnia 2017r.

Oferty należy składać do dnia 10 grudnia 2012r., do godz. 10.00 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmnie, ul. Harcerskiej 1, 86-200 Chełmno w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs na prowadzenie domu pomocy społecznej”.

Ofertę należy sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011r. Nr 6, poz. 25).

Oferta powinna zawierać:
1. szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania;
2. informację o terminie i miejscu realizacji zadania publicznego;
3. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
4. informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających realizację zadania;
5. informację o wysokości środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania;
6. informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie.
7. deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.

Warunkiem rozpatrzenia oferty jest:
1. zamieszczenie w ofercie informacji, o których mowa powyżej;
2. dołączenie aktualnego odpisu decyzji właściwego miejscowo wojewody zezwalającej na prowadzenie domu pomocy społecznej organowi prowadzącemu – potwierdzającej wpis do rejestru domów pomocy społecznej ;
3. przedstawienie: regulaminu organizacyjnego, typ/typy domu, liczby miejsc przeznaczonych dla mieszkańców, struktury zatrudnienia oraz zakresu świadczonych usług.

Oferty sporządzone wadliwie albo niekompletnie co do wymaganego zestawu dokumentów lub informacji pozostaną bez rozpatrzenia.

Informacje na temat konkursu udzielane są w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie, przy ul. Słowackiego 3, tel. 056 677 24 55.

metryczka


Wytworzył: Dorota Podlasińska (14 listopada 2012)
Opublikował: Dariusz Banach (14 listopada 2012, 10:39:24)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 887