Strona główna > Aktualności |
Informacja dla przedsiębiorców/pracodawców o możliwości refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia04.09.2017
Informacja dla przedsiębiorców/pracodawców o możliwości refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia
04.09.2017Chełmno, dnia 04.09.2017 r.
INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW/PRACODAWCÓW O MOŻLIWOŚCI REFUNDACJI CZĘŚCI KOSZTÓW PONIESIONYCH NA WYNAGRODZENIA, NAGRODY ORAZ SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE SKIEROWANYCH BEZROBOTNYCH DO 30 ROKU ŻYCIA
Starosta Powiatu Chełmińskiego
zaprasza do składania wniosków
o refundację części kosztów wynagrodzenia, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne
za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia, w ramach których utworzy 30 miejsc pracy
o refundację części kosztów wynagrodzenia, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne
za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia, w ramach których utworzy 30 miejsc pracy
ZASADY REFUNDACJI CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZENIA, NAGRÓD ORAZ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE SKIEROWANYCH BEZROBOTNYCH DO 30 ROKU ŻYCIA
1.W ramach niniejszego ogłoszenia Starosta może utworzyć 30 miejsc pracy przy zatrudnieniu od 01.10.2017 r. dla skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia oraz dokonywać zwrotu części poniesionych przez pracodawcę kosztów z tytułu zatrudnienia bezrobotnych na okres 12 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy w wysokości uprzednio uzgodnionej nieprzekraczającej jednak kwoty 1950 zł i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia za co miesiąc ich zatrudniania.
2.Pracodawca lub przedsiębiorca są obowiązani, stosownie do zawartej umowy, do utrzymywania w zatrudnieniu w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanego bezrobotnego przez okres, za który dokonywana jest refundacja oraz przez okres dalszych 12 miesięcy po zakończeniu tej refundacji.
3. Niewywiązanie się z warunków, o którym mowa w pkt.2, lub naruszenie innych warunków umowy powoduje obowiązek zwrotu uzyskanej pomocy w kwocie proporcjonalnej do okresu, w którym nie utrzymano zatrudnienia skierowanej osoby, wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania refundacji za pierwszy miesiąc, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.
4.W przypadku rozwiązania umowy o pracę przez skierowanego bezrobotnego, rozwiązania z nim umowy o pracę na podstawie art. 52 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy lub wygaśnięcia stosunku pracy skierowanego bezrobotnego w trakcie okresu objętego refundacją albo przed upływem okresu 12 miesięcy dalszego zatrudnienia, starosta kieruje na zwolnione stanowisko pracy innego bezrobotnego.
5. W przypadku odmowy przyjęcia skierowanego bezrobotnego na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca lub przedsiębiorca zwracają uzyskaną pomoc w kwocie proporcjonalnej do okresu, w którym nie utrzymano zatrudnienia skierowanej osoby wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty. W przypadku braku możliwości skierowania bezrobotnego przez urząd pracy na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca lub przedsiębiorca nie zwracają uzyskanej pomocy za okres, w którym uprzednio skierowany bezrobotny pozostawał w zatrudnieniu.
6. Starosta nie może zawrzeć umowy z pracodawcą, u którego w okresie ostatnich 6 miesięcy przed złożeniem wniosku nastąpiło zmniejszenie zatrudnienia z przyczyn dotyczących zakładu pracy.
7.Refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego do 30 roku życia stanowi pomoc de minimis spełniającą warunki określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L352 z 24.12.2013, str. 1), rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352z 24.12.2013, str. 9) lub rozporządzeniu Komisji (UE) NR 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r.w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury Dz.U.UE.L.2014.190.45).
Pracodawca będący beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r.
o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2016r. poz.1808
z późn. zm.) do wniosku dołączają informacje, zaświadczenia lub oświadczenia w zakresie o którym mowa w art. 37 ust.1 i 2 tej ustawy. Niespełnianie warunków przez pracodawcę - beneficjenta pomocy w zakresie w/w zapisów powoduje brak możliwości zawarcia umowy o refundację wynagrodzenia, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne.
DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ZAPRASZAMY PRZEDSIĘBIORCÓW/PRACODAWCÓW:
1. W stosunku do których nie toczy się postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację oraz nie przewiduje się złożenia wniosku o otwarcie postępowania upadłościowego, ani likwidacyjnego.
2. Którzy na dzień złożenia wniosku nie zalegają z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz nie zalegają z opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz innych danin publicznych.
3. Którzy w ciągu ostatnich 365 dni nie zostali ukarani ani skazani prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy i nie są objęci postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy (zgodnie z art.36 ust.5e pkt. 2 ustawy o promocji zatrudniania i instytucjach rynku pracy).
4. Którzy w okresie ostatnich 6 miesięcy przed złożeniem wniosku nie zmniejszyli zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakłady pracy.
DO WNIOSKU NALEŻY DOŁĄCZYĆ:
1. Dokumenty potwierdzające formę prawną prowadzonej działalności:
1) w przypadku podmiotów podlegających wpisowi do Ewidencji Działalności Gospodarczej - kserokopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wydruk informacji o rejestracji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
2) w przypadku podmiotów podlegających wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydruk ze strony internetowej Krajowego Rejestru Sadowego,
3) w przypadku pracodawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność w zakresie produkcji roślinnej lub zwierzęcej – kserokopię decyzji (nakazu płatniczego) w sprawie wymiaru podatku rolnego lub zaświadczenie właściwego urzędu o posiadaniu gospodarstwa rolnego, a w przypadku osoby prowadzącej dział specjalny produkcji rolnej – kserokopię deklaracji do wymiaru zaliczek podatku dochodowego od dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej – PIT-6, kserokopię decyzji ustalającej wysokość zaliczek na podatek z działów specjalnych produkcji rolnej wydanej przez właściwy urząd skarbowy oraz dokumenty potwierdzające zatrudnianie pracownika/pracowników na dzień złożenia wniosku (kserokopię umowy o pracę, kserokopię zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego – aktualne deklaracje ZUS DRA).
2. Kserokopię zaświadczenia nadania numeru REGON lub wydruk danych z wpisu w rejestrze REGON w Bazie Internetowej Regon.
3. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej dodatkowo umowę tej spółki.
4. Oświadczenie, czy Przedsiębiorca/Pracodawca jest beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2016r. poz.1808
z późn. zm.).
5. Oświadczenie, że w stosunku do Przedsiębiorstwa/Pracodawcy nie toczy się postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację oraz nie przewiduje się złożenia wniosku o otwarcie postępowania upadłościowego, ani likwidacyjnego.
6. Oświadczenie, że na dzień złożenia wniosku Pracodawca/Przedsiębiorca nie zalega z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz innych danin publicznych.
7. Oświadczenie, że w ciągu ostatnich 365 dni Pracodawca/Przedsiębiorca nie został ukarany ani skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy i nie jest objęty postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy (zgodnie z art.36 ust.5e pkt. 2 ustawy o promocji zatrudniania i instytucjach rynku pracy).
8. Oświadczenie, czy w okresie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku Przedsiębiorca/Pracodawca zmniejszył/nie zmniejszył zatrudnienie/nia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy.
9. Zgłoszenie krajowej oferty pracy.
10. Pracodawca/Przedsiębiorca będący beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz.1808 z późn. zm.) do wniosku dołącza informacje, zaświadczenia lub oświadczenia w zakresie o którym mowa w art. 37 ust.1 i 2 tej ustawy - tj. odpowiednio:
a)Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – wzór formularza jest załączony do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz 311 z późn. zm.) lub odpowiednio
b)Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w sektorze rolnym lub pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury, stanowiący załącznik Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie(Dz.U. Nr 121, poz 810)
Wzory formularzy znajdują się na stronie www.uokik.gov.pl
c)oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie lub oświadczenia o jej nieotrzymaniu.
W przypadku otrzymania pomocy de minimis w okresie ostatnich 3 lat przed złożeniem wniosku, należy załączyć:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis jakie otrzymał przedsiębiorca w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat.
Druk wniosku można pobrać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chełmnie, ul. Świętojerska 1, pok. 3 (druki są również dostępne na stronie internetowej: chelmno.praca.gov.pl )
SKŁADANIE WNIOSKÓW:
Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chełmnie, ul. Świętojerska 1, pok. 8 (sekretariat).
Termin składania wniosków od dnia 11.09.2017 r. do dnia 15.09.2017 r. do godz. 15:15.
Zatrudnienie w ramach refundacji części kosztów wynagrodzenia, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia musi nastąpić od 01.10.2017 r. Zawieranie umów z pracodawcami/przedsiębiorcami najpóźniej do 30.09.2017 r.
Bliższych informacji na temat refundacji części kosztów wynagrodzenia, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia udziela Tomasz Błaszyk, pok. nr 3, nr tel. 56 686 00 41 wew. 130
metryczka
Wytworzył: Zdzisław Gamański (4 września 2017)
Opublikował: Dariusz Banach (4 września 2017, 12:15:51)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 175