Decyzja Nr 186/2024 o pozwoleniu na budowę instalacji zewnętrznej na gaz płynny z trzema naziemnymi zbiornikami w miejscowości Unisław
Chełmno, dnia 24-09-2024r.
(miejscowość i data)
(oznaczenie organu
wydającego decyzję)
7367/2024
(nr rejestru organu wydającego decyzję)
AABŚ.A.6740.1.134.2024.SA
DECYZJA Nr 186/2024
Na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 - ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024r., poz. 725 - tekst jednolity ze zmianami) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 - tekst jednolity), po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę z dnia 28-06-2024r.,
zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany
i udzielam pozwolenia na budowę
dla:
Pana Romana Finc
prowadzącego działalność gospodarczą
Zakład Usług dla Rolnictwa
Publiczny Transport Ciężarowy Roman Finc
ul. Żwirki i Wigury 4
86-260 Unisław
Pana Romana Finc
prowadzącego działalność gospodarczą
Zakład Usług dla Rolnictwa
Publiczny Transport Ciężarowy Roman Finc
ul. Żwirki i Wigury 4
86-260 Unisław
obejmujące:
budowę
instalacji zewnętrznej zbiornikowej na gaz płynny z trzema naziemnymi
zbiornikami o pojemności 9200 dm3 każdy do zasilania istniejącego
parownika wodnego i stacjonarnej suszarni ziarna, w zabudowie zagrodowej, na
działkach nr 184, 183/1 i 183/4, obręb
ewidencyjny Unisław, gmina Unisław
Kategoria obiektu budowlanego: kat. VII- inne budowle
Projektant:
Magdalena Wojciechowska posiadająca
uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i
kanalizacyjnych nr KUP/0101/PWBS/18,
będący członkiem Kujawsko – Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów
Budownictwa, nr ewidencyjny KUP/IS/0147/18
z zachowaniem następujących warunków:
1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki decyzji, uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
- należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne ((zgodnie z art. 43 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem)
- roboty wykonywać z uwzględnieniem i poszanowaniem uzbrojenia terenu,
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji Wójta Gminy Unisław o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia z dnia 15-09-2021r. (znak: BLG.6220.1.5.2021.KS).
2. Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować do dnia zgłoszenia zakończenia budowy,
3. Terminy rozbiórki:
a) istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania
- nie dotyczy,
b) tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać
w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
4. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
a) powierzyć obowiązki kierownika budowy i inspektora nadzoru inwentarskiego [(§ 2 ust. 1 pkt. 7 lit. a)). Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001r. - w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. 2001 Nr 138 poz. 1554)] osobom posiadającym uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
b) kierownik budowy jest obowiązany:
- prowadzić dziennik budowy,
- umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
- odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
- przed przystąpieniem do użytkowania zawiadomić organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy,
1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki decyzji, uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
- należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne ((zgodnie z art. 43 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem)
- roboty wykonywać z uwzględnieniem i poszanowaniem uzbrojenia terenu,
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji Wójta Gminy Unisław o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia z dnia 15-09-2021r. (znak: BLG.6220.1.5.2021.KS).
2. Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować do dnia zgłoszenia zakończenia budowy,
3. Terminy rozbiórki:
a) istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania
- nie dotyczy,
b) tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać
w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
4. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
a) powierzyć obowiązki kierownika budowy i inspektora nadzoru inwentarskiego [(§ 2 ust. 1 pkt. 7 lit. a)). Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001r. - w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. 2001 Nr 138 poz. 1554)] osobom posiadającym uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
b) kierownik budowy jest obowiązany:
- prowadzić dziennik budowy,
- umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
- odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
- przed przystąpieniem do użytkowania zawiadomić organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy,
wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-5 oraz art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.
Obszar oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, ustalony przez organ wydający niniejszą decyzję, obejmuje nieruchomości:
• działka/i nr 184, 183/1, 183/4 obręb ewidencyjny Unisław, jednostka ewidencyjna Unisław.
Integralną częścią niniejszej decyzji jest opieczętowany przez tutejsze Starostwo projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.
UZASADNIENIE
Dnia 28-06-2024r. do
Starostwa Powiatowego w Chełmnie wpłynął wniosek Pana
Romana Finc prowadzącego działalność
gospodarczą Zakład Usług dla Rolnictwa
Publiczny Transport Ciężarowy Roman Finc ul. Żwirki i Wigury 4, 86-260
Unisław, działającego przez pełnomocnika Panią Magdalenę Wojciechowską, o zatwierdzenie projektu
zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzielenie
pozwolenia na budowę instalacji zewnętrznej zbiornikowej na gaz płynny z trzema
naziemnymi zbiornikami o pojemności 9200 dm3 każdy do zasilania
istniejącego parownika wodnego i stacjonarnej suszarni ziarna, w zabudowie
zagrodowej, na działkach nr 184, 183/1 i 183/4,
obręb ewidencyjny Unisław, gmina Unisław. Do wniosku dołączono 3 egzemplarze projektu
zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno - budowlanego, oświadczenie
o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, pełnomocnictwo
udzielone do działania w imieniu inwestora wraz z potwierdzeniem uiszczenia
opłaty skarbowej za to pełnomocnictwo oraz decyzję o warunkach zabudowy oraz decyzję o
środowiskowych uwarunkowaniach.
Z uwagi na braki formalne do wniosku, Starosta Chełmiński pismem z dnia 09-07-2024r. wezwał Inwestora do uzupełnienia braków w terminie 14 dni od dnia odbioru wezwania tj. do dnia 26-07-2024r. włącznie. Pełnomocnik Inwestora pismem z dnia 24-07-2024r. (wpływ do tut. urzędu 29-07-2024r.) złożył wniosek z prośbą o przedłużenie terminu na uzupełnienie w/w wezwania do dnia 13-08-2024r.. Starosta Chełmiński przychylając się do prośby, pismem z dnia 29-07-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.134.2024.S) przedłużył termin na uzupełnienia zgodnie z wnioskiem tj. do dnia 13-08-2024r. Inwestor uzupełnił brakujące dokumenty z zachowaniem w/w terminu.
Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 05-09-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.134.2024.SA) zawiadomiono stronę o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strona nie wniosła uwag do sprawy.
Mając na względzie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane, sprawdzono przedłożony projekt i stwierdzono naruszenia, w zakresie określonym w w/w przepisie. W oparciu o art. 35 ust. 3 w/w ustawy, postanowieniem z dnia 05-09-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.134.2024.SA) został nałożony na Inwestora obowiązek usunięcia braków, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego postanowienia tj. do dnia 23-09-2024r. Braki zostały uzupełnione z zachowaniem terminu.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działki, na których przewidziano inwestycję tj. działki nr 184, 183/1, 183/4. Na inne działki zdaniem Starosty Chełmińskiego inwestycja nie oddziałuje. Komunikacja do w/w działek będzie odbywała się poprzez istniejący zjazd drogi powiatowej (działka nr 176/1).
Inwestycja będąca przedmiotem postępowania, zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Wójt Gminy Unisław wydał dnia 15-09-2021r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia (znak: BLG.6220.1.5.2021.KS), w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko. Zakres inwestycji jest zgodny z tą decyzją. W ocenie organu pierwszej instancji, projektowana inwestycja nie będzie potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko przyrodnicze i krajobraz. Biorąc pod uwagę art. 88 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. poz. 1112 t.j.), Starosta Chełmiński nie stwierdził przesłanek do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Ponadto, biorąc pod uwagę charakter przedsięwzięcia oraz lokalizację, organ pierwszej instancji nie stwierdził, że przedsięwzięcie to może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Tym samym tut. Starosta odstąpił od przeprowadzenia postępowania określonego w Rozdziale 5 w/w ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystanie i przekształcenie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne, w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.
Zdaniem organu pierwszej instancji, przedłożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany, ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, w tym ostateczne decyzję Wójta Gminy Stolno o środowiskowych uwarunkowaniach, o których mowa powyżej.
W ocenie Starosty Chełmińskiego ostatecznie złożony projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z ustaleniami decyzji Wójta Gminy Unisław Nr 19/2024 o warunkach zabudowy z dnia 07-02-2024r. (znak: BLG.6730.109.2023/2024.WO). Jest także zgodny z wymaganiami ochrony środowiska określonymi w wyżej wspomnianej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.
Z uwagi na braki formalne do wniosku, Starosta Chełmiński pismem z dnia 09-07-2024r. wezwał Inwestora do uzupełnienia braków w terminie 14 dni od dnia odbioru wezwania tj. do dnia 26-07-2024r. włącznie. Pełnomocnik Inwestora pismem z dnia 24-07-2024r. (wpływ do tut. urzędu 29-07-2024r.) złożył wniosek z prośbą o przedłużenie terminu na uzupełnienie w/w wezwania do dnia 13-08-2024r.. Starosta Chełmiński przychylając się do prośby, pismem z dnia 29-07-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.134.2024.S) przedłużył termin na uzupełnienia zgodnie z wnioskiem tj. do dnia 13-08-2024r. Inwestor uzupełnił brakujące dokumenty z zachowaniem w/w terminu.
Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 05-09-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.134.2024.SA) zawiadomiono stronę o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strona nie wniosła uwag do sprawy.
Mając na względzie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane, sprawdzono przedłożony projekt i stwierdzono naruszenia, w zakresie określonym w w/w przepisie. W oparciu o art. 35 ust. 3 w/w ustawy, postanowieniem z dnia 05-09-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.134.2024.SA) został nałożony na Inwestora obowiązek usunięcia braków, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego postanowienia tj. do dnia 23-09-2024r. Braki zostały uzupełnione z zachowaniem terminu.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działki, na których przewidziano inwestycję tj. działki nr 184, 183/1, 183/4. Na inne działki zdaniem Starosty Chełmińskiego inwestycja nie oddziałuje. Komunikacja do w/w działek będzie odbywała się poprzez istniejący zjazd drogi powiatowej (działka nr 176/1).
Inwestycja będąca przedmiotem postępowania, zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Wójt Gminy Unisław wydał dnia 15-09-2021r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia (znak: BLG.6220.1.5.2021.KS), w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko. Zakres inwestycji jest zgodny z tą decyzją. W ocenie organu pierwszej instancji, projektowana inwestycja nie będzie potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko przyrodnicze i krajobraz. Biorąc pod uwagę art. 88 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. poz. 1112 t.j.), Starosta Chełmiński nie stwierdził przesłanek do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Ponadto, biorąc pod uwagę charakter przedsięwzięcia oraz lokalizację, organ pierwszej instancji nie stwierdził, że przedsięwzięcie to może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Tym samym tut. Starosta odstąpił od przeprowadzenia postępowania określonego w Rozdziale 5 w/w ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystanie i przekształcenie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne, w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.
Zdaniem organu pierwszej instancji, przedłożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany, ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, w tym ostateczne decyzję Wójta Gminy Stolno o środowiskowych uwarunkowaniach, o których mowa powyżej.
W ocenie Starosty Chełmińskiego ostatecznie złożony projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z ustaleniami decyzji Wójta Gminy Unisław Nr 19/2024 o warunkach zabudowy z dnia 07-02-2024r. (znak: BLG.6730.109.2023/2024.WO). Jest także zgodny z wymaganiami ochrony środowiska określonymi w wyżej wspomnianej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.
Od
decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego za pośrednictwem
organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej
doręczenia.
Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 Kpa).
Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 Kpa).
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Uiszczono
opłatę skarbową w kwocie 91,00 zł na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.
U z 2023 poz. 2111), zgodnie z załącznikiem część III kolumna II ust. 9, pkt 1
ppkt i).
(pieczęć imienna i podpis osoby upoważnionej do wydania decyzji)
...........................
(pieczęć okrągła)
Otrzymują:
1. Inwestor - Pan Roman Finc
prowadzący działalność gospodarczą Zakład Usług dla Rolnictwa Publiczny Transport Ciężarowy Roman Finc ul.
Żwirki i Wigury 4, 86-260
Unisław, działający przez pełnomocnika Panią Magdalenę Wojciechowską, (po 1 egzemplarzu projektu
architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka),
2. A/a (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka).
2. A/a (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka).
Do
wiadomości:
1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka),
2. Wójt Gminy Unisław, ul. Parkowa 20, 86-260 Unisław,
3. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno.
1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka),
2. Wójt Gminy Unisław, ul. Parkowa 20, 86-260 Unisław,
3. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno.
Informacja o niniejszej
decyzji oraz o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy, w tym z
uzgodnieniem regionalnego dyrektora ochrony środowiska i opinią inspektora
sanitarnego podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 95 ust. 3
ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i
jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. poz.
1112 t.j.)1)
Informacja o niniejszej
decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z
dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72
ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko.2)
Pouczenie:
1) Inwestor jest zobowiązany zawiadomić organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych.
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty w celu rejestracji i ostemplowania przedłożonego dziennika budowy.
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest
decyzja o
pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru
budowlanego o
zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia
zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy
z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania
obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli
na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on
zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych,
stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk
włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe,
chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje
trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru
kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów),
XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów
przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych),
XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia
7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
6) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
.....................
6) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
1) Dotyczy decyzji wydanych w toku postępowania, w ramach którego przeprowadzono ponowną ocenę oddziaływania na środowisko.
2) Dotyczy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
metryczka
Wytworzył: Anna Studzińska (24 września 2024)
Opublikował: Agata Sibilla (27 września 2024, 11:19:48)
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Chełmnie
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 295