Decyzja Nr 237/2024 z dnia 12-12-2024r. o pozwoleniu na inwestycję pod nazwą: Rozbudowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji w Chełmnie"
Chełmno, dnia
12-12-2024r.
(miejscowość i
data)
(oznaczenie organ wydającego decyzję)
7851/2024
(nr rejestru organu wydającego decyzję)
AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS
DECYZJA Nr 237/2024
Na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust.
4 i art. 36 - ustawy z dnia 7 lipca
1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024r., poz. 725 - tekst jednolity ze
zmianami) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks
postępowania administracyjnego (Dz. U. z
2024r. poz. 572 - tekst jednolity), po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na
budowę z dnia 12-07-2024r.,
zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany
i udzielam pozwolenia na budowę
dla:
Gminy Miasto Chełmno
ul. Dworcowa 1
86-200 Chełmno
ul. Dworcowa 1
86-200 Chełmno
obejmujące:
inwestycję pod nazwą: "Rozbudowa sieci
wodociągowej oraz kanalizacji w Chełmnie (ul. Stroma, ul. Wiklinowa,
ul. Nad Groblą)", z lokalizacją robót na działkach
nr 62, 61/1, 170, 64, 67, 76, 71, 72, 127, 79, 131/3, 131/2, 130/2, 132, 184/4,
150, 157/10, 157/12, 137, 166/10, 159, 155/19, 155/6, 155/2, obręb ewidencyjny
nr 8, gmina Miasto Chełmno.
Kategoria obiektu budowlanego: kat. XXVI - sieci
Projektanci:
Wojciech Piotrowski posiadający uprawnienia budowlane w specjalności
instalacyjno-inżynieryjnej, w zakresie sieci sanitarnych z ograniczeniem do
sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 3939/Gd/89, będący członkiem Pomorskiej
Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa nr ewidencyjny POM/IS/3860/01,
Mirosław Prociński posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej, w zakresie instalacji elektrycznych, nr 3879/Gd/89, będący członkiem Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, nr ewidencyjny POM/IE/3986/01.
Mirosław Prociński posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej, w zakresie instalacji elektrycznych, nr 3879/Gd/89, będący członkiem Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, nr ewidencyjny POM/IE/3986/01.
z zachowaniem następujących warunków:
1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki decyzji, uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
- należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne, ponadto zgodnie z art. 43 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem,
- roboty wykonywać z uwzględnieniem i poszanowaniem uzbrojenia terenu, w przypadku kolizji roboty wykonywać w uzgodnieniu z gestorem danego uzbrojenia,
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 12-04-2023r. (znak: GM-OŚ.6220.6.2022.KG), wydanej przez Burmistrza Miasta Chełmna,
- wydanie niniejszej decyzji nie zwalnia inwestora z obowiązku uzyskania odpowiednich decyzji, pozwoleń, opinii, uzgodnień, jakie wymagane będą przed rozpoczęciem budowy oraz przed przystąpieniem do użytkowania.
2. Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować do dnia zgłoszenia zakończenia budowy,
3. Terminy rozbiórki:
a) istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania:
- nie dotyczy,
b) tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
4. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
a) powierzyć obowiązki kierownika budowy osobie posiadającej uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
b) kierownik budowy jest obowiązany:
- prowadzić dziennik budowy,
- umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
- odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
- przed przystąpieniem do użytkowania należy zawiadomić organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy,
wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-5 oraz art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.
Obszar oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 28 ust.
2 ustawy - Prawo budowlane, ustalony przez organ wydający niniejszą decyzję,
obejmuje nieruchomości:
- działka/i nr 38, 39, 62, 61/1, 170, 64, 67, 76, 71, 72, 127, 79, 131/3, 131/2, 130/2, 132, 184/4, 150, 157/10, 157/12, 137, 166/10, 159, 155/19, 155/6, 155/2, 45, 69, 70, 128, obręb ewidencyjny nr 8, jednostka ewidencyjna Miasto Chełmno.
- działka/i nr 38, 39, 62, 61/1, 170, 64, 67, 76, 71, 72, 127, 79, 131/3, 131/2, 130/2, 132, 184/4, 150, 157/10, 157/12, 137, 166/10, 159, 155/19, 155/6, 155/2, 45, 69, 70, 128, obręb ewidencyjny nr 8, jednostka ewidencyjna Miasto Chełmno.
Integralną częścią niniejszej decyzji jest opieczętowany przez tutejsze Starostwo projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany.
UZASADNIENIE
Dnia
12-07-2024r. do Starostwa Powiatowego w Chełmnie wpłynął wniosek Gminy Miasto Chełmno, z
siedzibą przy ul. Dworcowej 1, 86-200 Chełmno, o zatwierdzenie projektu
zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlanego i udzielenie
pozwolenia na budowę inwestycji pod nazwą: "Rozbudowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji w Chełmnie
(ul. Stroma, Wiklinowa, Nad Groblą)", na działkach nr 38, 39, 62, 61/1,
170, 64, 67, 76, 71, 72, 127, 79, 131/3, 131/2, 130/2, 132, 184/4, 150, 157/10,
157/12, 137, 166/4, 159, 155/19, 155/6, 155/2, obręb ewidencyjny nr 8, gmina
Miasto Chełmno. Do wniosku dołączono 3 egzemplarze projektu zagospodarowania
terenu oraz projektu
architektoniczno-budowlanego, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania
nieruchomością na cele budowlane oraz ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.
Na terenie inwestycji obowiązują ustalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego.
W związku z nieścisłościami w w/w wniosku, Starosta Chełmiński pismem z dnia 25-07-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) wezwał Inwestora do dokonania uzupełnień w terminie 14 dni od odbioru wezwania, t.j. do dnia 8 sierpnia 2024r. Inwestor w dniu 05-08-2024r. zwrócił się do tut. organu z prośbą o wydłużenie terminu wykonania obowiązków nałożonych w/w wezwaniem o 30 dni. Organ I instancji, pismem z dnia 06-08-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) przychylił się się do wniosku i wydłużył czas na uzupełnienia do dnia 9 września 2024r. Inwestor skorygował zakres inwestycji oraz dokonał stosownych uzupełnień w dnia 05-09-2024r. (t. j. z zachowaniem terminu).
N skutek w/w wezwania, określając ostateczny zakres inwestycji, zrezygnowano z działek nr 38 i 39, stanowiących pas drogi wojewódzkiej. W tej części Starosta Chełmiński jako organ administracji architektoniczno-budowanej pierwszej instancji nie jest właściwy z uwagi na kompetencje wynikające z art. 82 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - prawo budowlane. Właściwym jest tutaj Wojewoda Kujawsko-Pomorski, do którego należy wystąpić z odpowiednim wnioskiem.
Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 11-10-2024r. (znak sprawy: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS), zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strony nie wniosły uwag do sprawy.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działki, na których zlokalizowana będzie inwestycja, polegająca na rozbudowie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Stromej, ul. Wiklinowej i ul. Nad Groblą w Chełmnie (tj. działki nr 62, 61/1, 170, 64, 67, 76, 71, 72, 127, 79, 131/3, 131/2, 130/2, 132, 184/4, 150, 157/10, 157/12, 137, 166/10, 159, 155/19, 155/6, 155/2). W obszarze oddziaływania ujęto również działki nr 38 i 39, stanowiące pas drogi wojewódzkiej nr 245, w którym to nastąpi włączenie do istniejących sieci: wodociągowej i kanalizacji sanitarnej. Z uwagi na właściwość rzeczową, Inwestor w celu uzyskania stosownej zgody na realizację przedmiotowej inwestycji na terenie działek nr 38 i 39, winien wystąpić do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, jako organu właściwego. Ponadto, w obszarze oddziaływania obiektu ujęto również działki nr 45, 69, 70, 128, stanowiące pas drogi krajowej nr 91 (Aleja Prawa Chełmińskiego), z uwagi na fakt, że obszar inwestycji sąsiaduje z tą drogą. Według dokumentów teren przedsięwzięcia stanowi teren zabudowy, a poszczególne elementy obiektów zlokalizowane będą w odległości większej niż 10 m od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi krajowej. Na inne działki w ocenie Starosty przedmiotowa inwestycja nie oddziałuje.
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane, sprawdzono przedłożony projekt i stwierdzono naruszenia, w zakresie określonym w w/w przepisie. W oparciu o art. 35 ust. 3 w/w ustawy, postanowieniem z dnia 11-10-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) został nałożony na Inwestora obowiązek usunięcia braków, w terminie 12 dni od dnia otrzymania tego postanowienia (tj. do dnia 25-10-2024r. włącznie). Dnia 23-10-2024r. Inwestor wystąpił do tut. urzędu z prośbą o przedłużenie terminu wypełnienia obowiązku nałożonego w/w postanowieniem o 30 dni, t.j. do dnia 24 listopada 2024r. Z uwagi na fakt, iż wskazany termin wypadał w niedzielę, organ pierwszej instancji postanowieniem z dnia 28-10-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) wydłużył termin wypełnienia obowiązków do dnia 25 listopada 2024r. Dnia 22-11-2024r. Inwestor wystąpił do tut. Starostwa z koleją prośbą o przedłużenie terminu wypełnienia obowiązku nałożonego w/w postanowieniem o 30 dni, t.j. do dnia 25 grudnia 2024r. Z uwagi na fakt, iż wskazany w/w wniosku termin wypada w dzień wolny od pracy (pierwszy dzień Bożego Narodzenia), Starosta Chełmiński postanowieniem z dnia 25-11-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) przesunął termin wypełnienia obowiązku do dnia 27 grudnia 2024r. Dnia 11-12-2024r. Inwestor uzupełnił przedmiotowe braki (z zachowaniem terminu).
Przedmiotowa inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Burmistrz Miasta Chełmna wydał decyzję z dnia 12-04-2023r. (znak: GM-OŚ.6220.6.2022.KG) o środowiskowych uwarunkowaniach, w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania oraz wskazał istotne warunki korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia obejmującego rozbudowę sieci wodociągowej oraz kanalizacji w Chełmnie (ul. Stroma, Wiklinowa, Nad Groblą). Zakres inwestycji jest zgodny z tą decyzją, jednakże niniejszy wniosek nie dotyczył rozbudowy kanalizacji deszczowej, którą uwzględniono w w/w decyzji Burmistrza Miasta Chełmna. Mając na względzie art. 88 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r., poz. 1112 - tekst jednolity), tut. Organ nie stwierdził przesłanek do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, w ramach postępowania w sprawie wydania niniejszej decyzji. Prowadząc jednak postępowanie administracyjne Starosta Chełmiński przeanalizował, zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. - o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, czy przedsięwzięcie może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Inwestycja nie jest położona na tym obszarze. Najbliżej położonym jest obszar o nazwie "Solecka Dolina Wisły". Biorąc pod uwagę charakter tego obszaru i zasady jego ochrony oraz charakter i zakres budowy, w ocenie organu pierwszej instancji, projektowana inwestycja nie będzie potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Tym samym Starosta Chełmiński odstąpił od przeprowadzenia postępowania określonego w rozdziale 5 w/w ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Planowana inwestycja będzie realizowana na terenie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego, w obrębie terenów w obszarze zurbanizowanym miasta Chełmno, gdzie obowiązuje uchwała nr II/57/18 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego w sprawie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego. Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2024r. po. 1478), zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, nie dotyczy realizacji przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko nie jest obowiązkowe i przeprowadzona procedura oddziaływania na środowisko wykazała brak niekorzystnego wpływu na przyrodę i krajobraz parku krajobrazowego. W niniejszej sprawie nie stwierdzono takiego wpływu. Realizacja inwestycji nie będzie powodowała ryzyka niekorzystnego wpływu na przyrodę i krajobraz parku. Z projektu wynika, że będą spełnione wymagania i warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji. Ponadto, stosownie do art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o ochronie przyrody, zakazy określone w parku krajobrazowym nie dotyczą realizacji inwestycji celu publicznego w znaczeniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Wnioskowane przedsięwzięcie stanowi inwestycję celu publicznego.
Zdaniem Starosty Chełmińskiego, przedłożony projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, w tym ostateczną decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni w Toruniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 21 października 2024r. (znak: GR.ZUZ.4210.275.2024.MRC) - pozwolenie wodnoprawne.
W ocenie Starosty Chełmińskiego zatwierdzany projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta Chełmno nr XLVIII/309/2006 z dnia 5 września 2006r., w sprawie "miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Chełmna", opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego nr 139 poz. 2094, z dnia 16 listopada 2006r, oraz uchwałą Nr VII/50/2011 z dnia 31 maja 2011r., w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Chełmna, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego nr 205 pod pozycją 1901 w dniu 8 września 2011r.
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.
W związku z nieścisłościami w w/w wniosku, Starosta Chełmiński pismem z dnia 25-07-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) wezwał Inwestora do dokonania uzupełnień w terminie 14 dni od odbioru wezwania, t.j. do dnia 8 sierpnia 2024r. Inwestor w dniu 05-08-2024r. zwrócił się do tut. organu z prośbą o wydłużenie terminu wykonania obowiązków nałożonych w/w wezwaniem o 30 dni. Organ I instancji, pismem z dnia 06-08-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) przychylił się się do wniosku i wydłużył czas na uzupełnienia do dnia 9 września 2024r. Inwestor skorygował zakres inwestycji oraz dokonał stosownych uzupełnień w dnia 05-09-2024r. (t. j. z zachowaniem terminu).
N skutek w/w wezwania, określając ostateczny zakres inwestycji, zrezygnowano z działek nr 38 i 39, stanowiących pas drogi wojewódzkiej. W tej części Starosta Chełmiński jako organ administracji architektoniczno-budowanej pierwszej instancji nie jest właściwy z uwagi na kompetencje wynikające z art. 82 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - prawo budowlane. Właściwym jest tutaj Wojewoda Kujawsko-Pomorski, do którego należy wystąpić z odpowiednim wnioskiem.
Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 11-10-2024r. (znak sprawy: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS), zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strony nie wniosły uwag do sprawy.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działki, na których zlokalizowana będzie inwestycja, polegająca na rozbudowie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Stromej, ul. Wiklinowej i ul. Nad Groblą w Chełmnie (tj. działki nr 62, 61/1, 170, 64, 67, 76, 71, 72, 127, 79, 131/3, 131/2, 130/2, 132, 184/4, 150, 157/10, 157/12, 137, 166/10, 159, 155/19, 155/6, 155/2). W obszarze oddziaływania ujęto również działki nr 38 i 39, stanowiące pas drogi wojewódzkiej nr 245, w którym to nastąpi włączenie do istniejących sieci: wodociągowej i kanalizacji sanitarnej. Z uwagi na właściwość rzeczową, Inwestor w celu uzyskania stosownej zgody na realizację przedmiotowej inwestycji na terenie działek nr 38 i 39, winien wystąpić do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, jako organu właściwego. Ponadto, w obszarze oddziaływania obiektu ujęto również działki nr 45, 69, 70, 128, stanowiące pas drogi krajowej nr 91 (Aleja Prawa Chełmińskiego), z uwagi na fakt, że obszar inwestycji sąsiaduje z tą drogą. Według dokumentów teren przedsięwzięcia stanowi teren zabudowy, a poszczególne elementy obiektów zlokalizowane będą w odległości większej niż 10 m od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi krajowej. Na inne działki w ocenie Starosty przedmiotowa inwestycja nie oddziałuje.
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane, sprawdzono przedłożony projekt i stwierdzono naruszenia, w zakresie określonym w w/w przepisie. W oparciu o art. 35 ust. 3 w/w ustawy, postanowieniem z dnia 11-10-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) został nałożony na Inwestora obowiązek usunięcia braków, w terminie 12 dni od dnia otrzymania tego postanowienia (tj. do dnia 25-10-2024r. włącznie). Dnia 23-10-2024r. Inwestor wystąpił do tut. urzędu z prośbą o przedłużenie terminu wypełnienia obowiązku nałożonego w/w postanowieniem o 30 dni, t.j. do dnia 24 listopada 2024r. Z uwagi na fakt, iż wskazany termin wypadał w niedzielę, organ pierwszej instancji postanowieniem z dnia 28-10-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) wydłużył termin wypełnienia obowiązków do dnia 25 listopada 2024r. Dnia 22-11-2024r. Inwestor wystąpił do tut. Starostwa z koleją prośbą o przedłużenie terminu wypełnienia obowiązku nałożonego w/w postanowieniem o 30 dni, t.j. do dnia 25 grudnia 2024r. Z uwagi na fakt, iż wskazany w/w wniosku termin wypada w dzień wolny od pracy (pierwszy dzień Bożego Narodzenia), Starosta Chełmiński postanowieniem z dnia 25-11-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.143.2024.AS) przesunął termin wypełnienia obowiązku do dnia 27 grudnia 2024r. Dnia 11-12-2024r. Inwestor uzupełnił przedmiotowe braki (z zachowaniem terminu).
Przedmiotowa inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Burmistrz Miasta Chełmna wydał decyzję z dnia 12-04-2023r. (znak: GM-OŚ.6220.6.2022.KG) o środowiskowych uwarunkowaniach, w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania oraz wskazał istotne warunki korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia obejmującego rozbudowę sieci wodociągowej oraz kanalizacji w Chełmnie (ul. Stroma, Wiklinowa, Nad Groblą). Zakres inwestycji jest zgodny z tą decyzją, jednakże niniejszy wniosek nie dotyczył rozbudowy kanalizacji deszczowej, którą uwzględniono w w/w decyzji Burmistrza Miasta Chełmna. Mając na względzie art. 88 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r., poz. 1112 - tekst jednolity), tut. Organ nie stwierdził przesłanek do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, w ramach postępowania w sprawie wydania niniejszej decyzji. Prowadząc jednak postępowanie administracyjne Starosta Chełmiński przeanalizował, zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. - o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, czy przedsięwzięcie może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Inwestycja nie jest położona na tym obszarze. Najbliżej położonym jest obszar o nazwie "Solecka Dolina Wisły". Biorąc pod uwagę charakter tego obszaru i zasady jego ochrony oraz charakter i zakres budowy, w ocenie organu pierwszej instancji, projektowana inwestycja nie będzie potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Tym samym Starosta Chełmiński odstąpił od przeprowadzenia postępowania określonego w rozdziale 5 w/w ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Planowana inwestycja będzie realizowana na terenie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego, w obrębie terenów w obszarze zurbanizowanym miasta Chełmno, gdzie obowiązuje uchwała nr II/57/18 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego w sprawie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego. Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2024r. po. 1478), zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, nie dotyczy realizacji przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko nie jest obowiązkowe i przeprowadzona procedura oddziaływania na środowisko wykazała brak niekorzystnego wpływu na przyrodę i krajobraz parku krajobrazowego. W niniejszej sprawie nie stwierdzono takiego wpływu. Realizacja inwestycji nie będzie powodowała ryzyka niekorzystnego wpływu na przyrodę i krajobraz parku. Z projektu wynika, że będą spełnione wymagania i warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji. Ponadto, stosownie do art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o ochronie przyrody, zakazy określone w parku krajobrazowym nie dotyczą realizacji inwestycji celu publicznego w znaczeniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Wnioskowane przedsięwzięcie stanowi inwestycję celu publicznego.
Zdaniem Starosty Chełmińskiego, przedłożony projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, w tym ostateczną decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni w Toruniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 21 października 2024r. (znak: GR.ZUZ.4210.275.2024.MRC) - pozwolenie wodnoprawne.
W ocenie Starosty Chełmińskiego zatwierdzany projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta Chełmno nr XLVIII/309/2006 z dnia 5 września 2006r., w sprawie "miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Chełmna", opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego nr 139 poz. 2094, z dnia 16 listopada 2006r, oraz uchwałą Nr VII/50/2011 z dnia 31 maja 2011r., w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Chełmna, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego nr 205 pod pozycją 1901 w dniu 8 września 2011r.
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.
Od
decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego za
pośrednictwem organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia
jej doręczenia.
Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 Kpa).
Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 Kpa).
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Inwestor zwolniony od opłaty skarbowej na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16.11.2006r.o opłacie skarbowej (Dz. U z 2023 poz. 2111 - tekst jednolity ze zmianami).
.................................................................
(pieczęć imienna i
podpis osoby upoważnionej do wydania decyzji)
...........................
(pieczęć okrągła)
Otrzymują:
1. Inwestor - Gmina Miasto Chełmno, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno (1 egzemplarz projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z załącznikami - 3 teczki),
2. Strony według wykazu,
3. A/a (1 egzemplarz projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z załącznikami - 3 teczki).
Do wiadomości:
4. Powiatowy Inspektor
Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, (1 egzemplarz
projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego
wraz z załącznikami - 3 teczki),
5.
Burmistrz Miasta
Chełmno, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno,
6. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa1, 86-200 Chełmno.
Informacja o niniejszej decyzji oraz o możliwości zapoznania się z
dokumentacją sprawy, w tym z uzgodnieniem regionalnego dyrektora ochrony
środowiska i opinią inspektora sanitarnego podlega podaniu do publicznej
wiadomości zgodnie z art. 95 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r.
poz. 1112 t.j.)1)
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.2)
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.2)
Pouczenie:
1) Inwestor jest
zobowiązany zawiadomić organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego
nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie
rozpoczęcia robót budowlanych.
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty w celu rejestracji i ostemplowania przedłożonego dziennika budowy.
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest decyzja o pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
6) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
.....................
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty w celu rejestracji i ostemplowania przedłożonego dziennika budowy.
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest decyzja o pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
6) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
1) Dotyczy decyzji wydanych w toku postępowania, w ramach którego przeprowadzono ponowną ocenę oddziaływania na środowisko.
2) Dotyczy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
metryczka
Wytworzył: Zdzisław Gamański (12 grudnia 2024)
Opublikował: Agata Sibilla (17 grudnia 2024, 09:21:28)
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Chełmnie
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 7